ארגנטינה למטייל עצמאי שומר מסורת

גיאוגרפי אישי – להיות דתי ולטייל לבד בחו"ל

למטייל הדתי ושומר המסורת
החווייה מתחילה מהטלפון הראשון

טיילו בחו"ל באופן עצמאי, בטיול שמותאם לשומרי המסורת מבחינת התוכן, כשרות ושמירת שבת. 
צלצלו עכשיו ותיהנו מהידע והניסיון הרב של שלמה אפל וצוות גיאוגרפי אישי – מסורת.

לרשותכם:

  • ייעוץ חינמי בסיסי בטלפון
  • תכנון אישי
  • תכנון אישי כולל הזמנות לבתי מלון, טיסות, ארוחות ואטרקציות.

יצירת קשר

לפרטים נוספים, הצעת מחיר והזמנות

התקשרו עכשיו
 04-9858552 | 1-800-350-545
 נשמח לעמוד לשרותכם

ארגנטינה – איזו תמונה עולה בדמיונכם, כשאתם חושבים על ארגנטינה? גאוצ'וס אמיצים, ריקוד הטנגו, פטגוניה האקזוטית, בואנוס איירס הקוסמופוליטית, או שמא רק כמה בקתות בוץ הפזורות במרחבי הפמפאס המישוריים ? ובכן, כל מה שהוזכר כאן קרוב מאוד למציאות, חוץ מבקתות הבוץ אולי. כמטיילים בארגנטינה, תוכלו ליהנות מכל אלה ועוד הרבה יותר. תראו כאן את הפסגות המושלגות הגבוהות ביותר בדרום אמריקה, מדבריות הציוריים, רמות גבוהות ויבשות ובהן ערים קולוניאליות, עצי קקטוס המנקדים את נוף הגבעות הנמוכות, את אזור האגמים הפטגוני, המעורר רגשות עזים ותאוות נסיעות בקרב אלה, המבקרים בחבל ארץ עצום זה, שבו אגמים בוהקים המשתרעים בין יערות הרריים משופעי צמחיה. תראו ותשמעו קרחונים מדהימים בדרום ומפלי איגואסו האגדיים – זרם שוצף קוצף של מים הצונחים מגובה רב וחיות בר מוזרות ונדירות. האוכלוסייה בארגנטינה מורכבת בעיקרה מצאצאי מהגרים, יוצאי אירופה המעורבים במיעוט ילידים אינדיאנים. ארגנטינה וכל אוצרותיה נגישים למדי כל שתזדקקו לו זה השראה ודמיון פורה.

נקודה יהודית – היהודים הראשונים היו אנוסים מספרד ופורטוגל. במאה ה-19 הגיעו פליטים יהודים מאירופה במסגרת ההתיישבות שארגן הברון הירש. כאן נחשפו לאנטישמיות בעיקר לאחר המהפכה הבולשביקית ובתקופת השואה. כיום יש חיים יהודיים פעילים בערים הגדולות. יש מערכת חינוך יהודי, בתי כנסת, מוזיאונים יהודיים, ספריות, פעילות תרבותית וספורטיבית עשירות.

העונה המומלצת לטיול בארגנטינה: אוקטובר עד מרץ

4 ימים בבואנוס איירס

בירת ארגנטינה, המכונה גם "פריס של דרום אמריקה". השפעות אירופאיות מגוונות ניכרות בה: הארכיטקטורה, תרבות הגנים ובתי הקפה. מאופיינת בחנויות הספרים והשדרות הרחבות שבה. רחובותיה מוארים והומים עד השעות הקטנות של הלילה. במהלך ביקורנו בעיר נראה את אתריה המיוחדים: פלאסה דה מאיו – "כיכר האמהות", הבית הורוד- הוא בנין הממשלה ומקום משרדו של הנשיא, פלאסה סן מרטין, שדרת ה-9 ליולי הרחבה ביותר בעולם. נגיע לרובע הנמל הציורי – לה בוקה, בו הונחו היסודות להתפתחות העיר. נוכל לראות את איצטדיון "בונבונרה". נתרשם מהשווקים ומרכזי הקניות, ומבתי קפה שנוסדו עוד במאה ה-19. נראה את "תיאטרון קולון", אשר נבנה ב- 1908 מחומרים שהובאו במיוחד מכל קצוות העולם., נראה את בנין הקונגרס המפואר, נסייר ברובע סן-טלמו, הבנוי בסגנון קולוניאלי ושופע מסעדות, חנויות עתיקות וגלריות לאומנות ועוד מבנים מרשימים. נראה את פארק פלרמו – "הריאה הירוקה" של בואנוס איירס. בשטחו מדשאות רחבות ידיים, גן בוטני, חורשות עבותות עם 12,000 עצים משולטים עם שמם ומוצאם. גן ורדים עצום הפורח מרבית השנה בשלל צבעים. אגמים מלאכותיים בהם אפשר לשכור סירה ולשוט. גן יפני מקסים שנתרם על ידי הקהילה היפנית בעיר. גן חיות חביב ומצפה כוכבים.

יהודי בואנוס איירס מאורגנים בקהילות ובתי כנסת עפ"י עדות ומוצא. ברחובות הרובע היהודי, שבעבר היו רוב תושביו יהודים וכיום הוא כשאר חלקי העיר, ניכרים עדיין מאפייני האוכלוסיה היהודית שהתגוררה בסביבה: חנויות ובתי מסחר קטנים, בתי כנסת ובתי אוכל יהודיים, ואפילו "חרדים" עם קפוטה ופאות. נראה את בנין ה- AMIA – הארגון המרכזי של הקהילות היהודיות בארגנטינה, אשר נבנה מחדש לאחר הפיגוע הקשה ב-1994 ונבקר גם במתחם השגרירות לשעבר, שנפגע אף הוא בפיגוע ב-1992.

3 ימים ב"טיירה דל פואגו" – ארץ האש

ארץ האש – "טיירה דל פואגו", הוא השם המוזר שהעניק מגלן לאי, הסמוך לאנטארקטיקה, ובהתאם לכך גם תנאי האקלים. נבקר בפארק הלאומי "טיירה דל פואגו", שהוא חגיגה לעיניים של אגמים המוקפים הרים מושלגים, ויערות שמשמשים משכנם של מינים רבים של עופות ובעלי חיים. המגיעים אל הפארק ברכבת יגיעו אל התחנה הסופית הדרומית ביותר בעולם אשר ממוקמת בלב הפארק. כאן מסתיים הכביש הארוך ביותר בעולם שראשו באלסקה וזנבו גולש אל הים במפרץ לפטאיה, שבחוף הצפוני של תעלת ביגל. ברוך בואכם בשערי העיר הדרומית בעולם – אושוואיה. מכח זה הפכה העיר מעיירה רחוקה ונידחת לשם נישא בעולם כולו ואין ביקור בה דומה לביקור בשום מקום אחר. בתי העץ שלה עם גגות הרעפים המשתקפים במים, משווים לה מראה רומנטי. ניתן לשוט בתעלת ביגל המפרידה בין הקצה הדרומי של אמריקה לבין קבוצת האיים של ארץ האש, ולצפות בעופות, אריות ים פינגווינים ועם קצת מזל נראה גם לויתנים.

4 ימים בפטגוניה ואגם ארחנטינו

"סוף העולם" –  חבל ארץ המשתרע על פני כמיליון קמ"ר בחלקה הדרומי של דרום אמריקה, רובם בארגנטינה וחלקם הקטן בצ'ילה. פטגוניה מאופיינת בשדות קרח יבשתיים עצומים, מושבות פינגווינים, עיירות ציוריות, פארקים עם לגונות ואגמים בשלל צבעי כחול-ירוק. העיירה אל קלפטה משמשת כבסיס יציאה לחלקו הדרומי של פארק הקרחונים לוס גלסייארס, וביקור בקרחון פריטו מורנו – תופעת טבע מדהימה, וחזיון יפהפה של צוק הקרח המתרומם מעל המים לגובה של כ-70 מטר וקורס אל תוך האגם בקול נפץ עז. נערוך שייט בין הקרחונים הצפים במימי אגם ארחנטינו, ונגיע אל קרחון ספגציני, הגדול בקרחונים של שדה הקרח הפטגוני.

4 ימים בברילוצ'ה

עיר קיט בחבל פטגוניה, השוכנת במורדות הרי האנדים, לחופו של אגם ,נאוול ואפי, ומוקפת באגמים ובהרים. העיר הוקמה ע"י מהגרים מאוסטריה וגרמניה, וכמעט כל רחובותיה משקיפים לאגם. ברילוצ'ה היא ארופאית באופיה, והדבר ניכר הנוף האלפיני שסביבה, האדריכלות, מוצאם של חלקת מתושביה, המאכלים שהובאו מאירופה ובתעשית השוקולד שלה. מקור שמה של העיר במילה "וורולוצ'ה" – "האנשים שמעבר לרכס. ברילוצ'ה שימשה עיר מקלט לפושעים נאצים מבוקשים.

4 ימים בטורס דל פיינה – צ'ילה

השמורה המרתקת ביותר של דרום אמריקה – "טורס דל פיינה"– "המגדלים הכחולים". במהלך הטיול נחזה בשלל פלאי הטבע: אגמים, קרחונים, בעלי חיים, מפלים, ומעל לכל – שלושת מגדלי הגרניט המתנשאים לגובה של כ- 2,500 מטר! הטיול יכלול שייט אל פיורד אולטחמה אספרנסה, שייט בזודיאק במעלה נהר סרנו ותצפית על קרחון סרנו, טיול בפיצרוי. אפשרות לטיולי הליכה עצמאיים או מודרכים באחד ממסלולי ההליכה המרשתים את הפארק.

כמו כן, במסגרת הטיולים ניתן לשלב ו/או להוסיף יומיים באזור מנדוסה, יומיים באזור קורדובה, יומיים באנטרה ריוס. מקומות בהם השאירו היהודים את חותמם במסגרת חלום ההתיישבות של הברון הירש.

*  ימי / שעות הטיסות כלולים במנין ימי הטיול