ארץ הפיורדים הכחולים

טיול מאורגן לנורבגיה לשומרי מסורת - 9 ימים

09 ימים

הפיורדים
ברגן
נורבגיה - דרך הטרולים
נורבגיה - ברגן
שקופית קודמת
שקופית הבאה

תאריכי יציאה

  • 18-26/6/23 מלא

  • 30/7-7/8/23 מלא

  • 7-14/8/23 מלא
  • 20-28/8/23 מלא

מחיר הטיול

יצירת קשר

לפרטים נוספים, הצעת מחיר והזמנות

התקשרו עכשיו 1-800-350-545
 נשמח לעמוד לשרותכם

המחיר כולל:
  • כרטיס טיסה עפ"י המסלול .
  • מיסי נמל והיטלי דלק כפי שידועים היום.
  • בתי מלון מדרגה ראשונה ומדרגת תיירות טובה בחדרים זוגיים.
  • כלכלה: חצי פנסיון – ארוחות בוקר קונטיננטליות ממצרכים מותרים בכלים חד-פעמיים + ארוחות ערב (חלקן צמחוניות) + כריכים בהכנה עצמית לצהריים
  • העברות וסיורים לפי המסלול.
  • אוטובוס מתאים לביצוע התכנית
  • סיורים וכניסות לאתרים לפי המסלול
  • טיפים לנותני השרותים בחו"ל (למעט סבלות)
  • מדריך קבוצה בקי, מנוסה ושומר מצוות ומדריכים מקומיים דוברי אנגלית
המחיר אינו כולל:
  • ביטוח רפואי, מטען וביטול (חובה לרכוש)
  • שינויים במחירי הטיסה כתוצאה מהתייקרות הדלק ומיסי תעופה לאחר
  • שינויים בשערי המטבעות המקומיים לעומת ה-$
  • הוצאות אישיות
  • טיפ למדריך הישראלי (4 יורו לנוסע ליום)
  • כל דבר אחר שאינו מופיע תחת הסעיף "המחיר כולל".

חובה לעשות ביטוח מטען, רפואי וביטול טיול ליוצאים לחו"ל, מיום הזמנת הטיול.

לקוחות מספרים

טיולים נוספים שעשויים לעניין אותך

"כי אראה שמיך מעשה אצבעותיך … אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ" (תהילים ח'). זאת הקריאה המתפרצת מלב המאמין המבקר בנורבגיה. נופי בראשית, קרחונים, פיורדים תלולי גדות, מפלי מים עצומים, יערות אפלים, כפרים צבעוניים ואנשים שקטים, בהירים וגבוהי קומה. זאת היא תמונה חלקית של נורבגיה. מדינה, שחלקה שרוי בחושך במשך כחצי שנה, מציגה לעולם מופת למדינת סעד ולאופן שבו השליטים משרתים את עמיהם. האזרחים נהנים מעושרם הייחודי המופק מהטבע, נפט, עצים, דגה,צמר וחלב. מחלק הארץ, שהשמש לא שוקעת בה בחלק מהשנה, צמחה האומנות והמוזיקה, וממנו יצאו גיבוריה מגלי הקטבים והחוקרים האמיצים, יורשיהם של הוויקינגים.
יהודים – במחצית השניה של המאה ה-19, לאחר שבוטל האיסור של הגירת יהודים לנורבגיה, החל להתפתח ישוב שהגיע במלחמת העולם ה- II לכ- 2,100 יהודים, ומוסדות הקהילה: רבנות, בית כנסת ומרכז קהילתי פעלו כסדרם. היהודים לחמו שכם אל שכם עם אזרחי נורבגיה, כדי למנוע את הכיבוש הנאצי. בסתיו 1942 גורשו כ-800 מבני עמנו וכמעט כולם נרצחו במחנות השונים על אדמת אירופה.

להלן תוכנית הטיול המאורגן לנורבגיה לשומרי מסורת:

יום מס' 1 (ראשון): תל אביב - אוסלו – לילהאמר

מפגש הקבוצה בשדה התעופה בן גוריון, וטיסה לאוסלו, בירת נורבגיה. לאחר הנחיתה, ניסע צפונה לעיר לילהאמר הציורית, שבתיה, בתי עץ ישנים על רקע הררי, ומשקיפים על גדות אגם המיוסה – האגם הגדול ביותר בנורבגיה. העיר התפרסמה באולימפיאדת החורף שהתקיימה בה ב- 1994. ואנו נבקר באתר, ונראה את מקפצת הסקי האולימפית.

יום מס' 2 (שני): לילהאמר - דומבס – דרך הטרולים - דרך הנשרים - ארץ הפיורדים

נופיה עוצרי הנשימה של נורבגיה הם הגורמים לנו לצאת למסע בסקנדינביה, והיום נחווה אותם בכל חושינו. ניסע לדומבס, שממוקמת על מזלג דרכים ומוקפת יערות. שם נעלה לרכבת וניסע בדרך הטרולים. אשר נפתחה ב- 1936, ונחשבת לאחת הדרכים העקלתוניות והיפות ביותר בעולם. 20 שנה עמלו על פריצת וסלילת דרך זו, שתחילתה בעמק פורה והמשכה תלול מאוד. הדרך מטפסת בשיפועים תלולים מאוד וצרים מאוד, והיא בעלת 11 עקומות חדות. בדרכנו נוכל לראות את כפרי הדייגים המסורתיים.

יום מס' 3 (שלישי): ארץ הפיורדים- גייראנגר פיורד – דלסניבה

היום נצא במעבורת לשייט על גייראנגר פיורד. נראה את "מפלי ההינומה" ו"שבע האחיות" ונתרשם מגובה המצוקים המקיפים את הפיורד. בהמשך (באם מזג האויר יאפשר) נעלה לתצפית מדלסניבה ונגלה מגובה 1,400 את נוף הפיורדים וההרים הנישאים המכוסים בשלג עד.

יום מס' 4 (רביעי): נורד פיורד – קרחון בריקסדייל - ברגן

קרחון בריקסדיל הסמוך לעיירה אולדן הינו שלוחה של קרחון יוסטדאל – הגדול בקרחוני נורבגיה. כבר יותר ממאה שנה מגיעים תיירים לעמק הפורה כדי לחזות בצבעו הכחול המדהים של הקרחון. אפשר לעשות את הדרך אל הקרחון על גבי אותו גזע של סוסי פוני ותיקים (בתשלום), אפשר באמצעות כרכרה או טרקטורון (בתשלום) או ברגל. ככל שמתקרבים לקרחון, הדרך נעשית תלולה יותר. בצד הדרך שוצפים מי הנהר הנשפכים מהקרחון. מראה הקרחון הכחול הנגלה לעינינו, נפלא. טבע לכל מלוא רוחב העין. לאחר שנחוש את הקרח הצפוני, ניסע דרך נופים מרהיבים, נהרות, יערות ואגמים לעבר העיר הציורית ברגן – בירת חבל הפיורדים.

יום מס' 5 (חמישי):ברגן – רמת הרדנגר – גיילו

כרבע מליון תושבים מתגוררים בברגן, והיא העיר השניה בגודלה בנורבגיה. בין ההרים והים מציגה העיר את כל חמודותיה. הים הכחול, הסירות הצבעוניות ובתי העץ הצבעוניים שנבנו בימי הביניים. נטייל באתריה החשובים, נראה את מגדל רוזנקרנץ, נבקר בשוק הדגים, השוקק פעילות קרוב ל 450 שנים, באותו המקום ממש, במפרץ ששימש את הויקינגים. לאחר שנסיים את היכרותנו עם העיר, נטייל באזור הרדנגרפיורד ומשם לגיילו, הידועה כמרכז ספורט החורף הגדול בנורבגיה.

יום מס' 6 (שישי): גיילו - אוסלו

היום מזומנת לנו נסיעה של כ-250 ק"מ, בנופים עוצרי נשימה של נהרות, אגמים, הרים, יערות, מפלי מים וכפרים ציוריים עד הגיענו לאוסלו הבנויה בקצה פיורד. העיר שהיא מרכז התרבות, הכלכלה והשלטון, נוסדה כתחנת מסחר מוגנת. היא נשרפה והוקמה מחדש במאה ה17. כשנגיע לאוסלו נערוך בה סיור היכרות ראשוני. נבקר ברובע העתיק ונתרשם מבתי העץ הציוריים, נבקר בנמל הישן ששוקם ומשמש כמרכז עסקים, מסחר ובילוי, נראה את טירת אקרשוס מהמאה ה-14, נבקר בפארק פרוגנר המפורסם בזכות פסלי הברונזה והגרניט של ויגלאנד, המתארים את מסלול חייו של האדם. בהמשך היום נגיע למלוננו. תפילה וסעודת ליל שבת בבית הכנסת במרכז היהודי של אוסלו.

יום מס' 7 (שבת): אוסלו

לאחר תפילה וסעודת השבת, נצא לטיול רגלי עם מלווה הקבוצה באזור המלון.

יום מס' 8-9 (ראשון-שני): אוסלו (חצי האי ביגדאוי) – תל-אביב

היום נעמיק את היכרותנו עם אוסלו. על חצי האי ביגדאוי, בנו הנורבגים מוזיאונים שהם שיר הלל לגיבוריהם הנועזים – חוקרי הקטבים והימים. במוזיאון ספינות הויקינגים מוצגות שלוש ספינות דוממות של טובי יורדי הים של העולם העתיק. הספינות השתמרו היטב משום שהיו קבורות בתוך חימר, כ- 1,100 שנים. במוזיאון קון-טיקי מוצגות ספינת הגומא שבה חצו החוקר תור היירדאל וחבריו את האוקיינוס השקט וספינת הנצרים, בעזרתה חצה היירדאל את האוקינוס האטלנטי, כדי להוכיח קיומו של קשר ימי קדום בין אפריקה לאמריקה.