גוואטמלה למטייל עצמאי שומר מסורת

גיאוגרפי אישי – להיות דתי ולטייל לבד בחו"ל

למטייל הדתי ושומר המסורת
החווייה מתחילה מהטלפון הראשון

טיילו בחו"ל באופן עצמאי, בטיול שמותאם לשומרי המסורת מבחינת התוכן, כשרות ושמירת שבת. 
צלצלו עכשיו ותיהנו מהידע והניסיון הרב של שלמה אפל וצוות גיאוגרפי אישי – מסורת.

לרשותכם:

  • ייעוץ חינמי בסיסי בטלפון
  • תכנון אישי
  • תכנון אישי כולל הזמנות לבתי מלון, טיסות, ארוחות ואטרקציות.

יצירת קשר

לפרטים נוספים, הצעת מחיר והזמנות

התקשרו עכשיו
 04-9858552 | 1-800-350-545
 נשמח לעמוד לשרותכם

גוואטמלה היא המדינה המאוכלסת ביותר במרכז אמריקה.ילידים , צאצאי המאיה מהווים את רוב האוכלוסיה. ההשפעות של תרבות המאיה ותרבות הקולוניאליזם הספרדי ניכרות ברחבי המדינה. במקומות רבים נשמרות  עדיין מסורות הלבוש והמזון, ואתרי עתיקות רבים של המאיה, נשתמרו היטב. עיקר התוצרת החקלאית במדינה מתבסס על קפה, סוכר ובננות . מרבית המדינה היא הררית. אקלימה טרופי-חם, אך ממוזג יותר ברמה. הנופים המרהיבים של האגמים והרי הגעש מעניקים למטייל תחושה חווייתית של עולם אחר.

היהודים הראשונים הגיעו לגוואטמלה ב-1870, בעיקר מטורקיה, סוריה ומצרים. אך אנוסים רבים הגיעו למקום עוד במאה ה-16. באחת הכנסיות בעיר העתיקה של אנטיגואה, סימנים יהודים מובהקים כגון המנורה וכלי המשכן, וכמרים המגיעים למקום נוהגים לנשק את המשקוף הימני בכניסה. בגוואטמלה חיים כיום  כ-900 יהודים,רובם בעיר הבירה, שם יש כמה בתי כנסת, גן ילדים יהודי ובית ספר "תרבות" המשלים את לימודי היהדות לתלמידיו הלומדים בבתי ספר כלליים. בנוסף כ-70 משפחות ישראליות שחלקן הגיעו לצרכי עבודה וחלקן מהגרים. על אף גודלה הקטן, הקהילה היהודית פעילה ומשפיעה גם על הפוליטיקה המקומית.

העונה המומלצת לטיול בגואטמלה: דצמבר עד אפריל

5 ימי היכרות עם גוואטמלה הרבגונית (גוואטמלה סיטי, צ'צ'יקסטנאגו, פאנחצ'ל, אטיטלן, אנטיגואה)

טיול להכרת התרבות, הדת וההיסטוריה הקולוניאלית של גוואטמלה. ביקור בכפרי האינדיאנים, צאצאי התושבים הקדומים, אשר ממשיכים לקיים את דתם ומסורתם העתיקה בכיסוי נוצרי-קתולי.
נסיעה לאתרים הארכאולוגיים שבחוף הדרומי, המשמשים עד היום את תושבי המקום לפעילות פגאנית.
השוק הפתוח בצ'צ'יקסטנאגו – שוק צבעוני המרהיב ביותר באמריקה הלטינית, המציע שלל אריגים צבעוניים המיצגים את הלבוש של אנשי המאיה המקומיים, מסכות ומזכרות ייחודיות.
שייט באגם אטיטלן, השוכן בתוך לוע הר געש וסיור בפארק הלאומי במקום.
סיור באנטיגואה – העיר ההיסטורית, ששימשה כבירת גוואטמלה במשך למעלה מ-200 שנה. מפורסמת בזכות האדריכלות הקולוניאלית המאפיינת את רחובותיה הצרים, בתיה הייחודיים הצבעוניים וכן מבנים היסטוריים וכנסיות שהשתמרו בצורה מצוינת.
סיור באזור הר הגעש פקאיה – אחד מהרי הגעש הפעילים שבקרבת העיר. ניתן לעלות ברכבי שטח לתצפית אל עבר לוע ההר (מותנה במזג האוויר והפעילות הגעשית)

2 ימים בטיקאל

העיר הגדולה והחשובה של בני המאיה, אשר נבנתה בעומק הג'ונגל. פירמידות הענק שלה בולטות מעל פני היער הג'ונגל. יושביה הותירו אחריהם עשרות מקדשים, ארמונות, רחבות ושדרות לטקסים ותהלוכות, פסלים ומצבות ענק ומורשת תרבותית עשירה.

בשמורה הסובבת את האתר נוכל לפגוש בעלי חיים האופייניים לאזור: מיני קופים שונים, שועלים, ציפורים ותוכים צבעוניים ועוד.

** כמו כן, במסגרת הטיולים ניתן לשלב יעדים נוספים: ליוינגסטון, שייט בנהר הדולצ'ה, פלורס ועוד…

*  ימי / שעות הטיסות כלולים במנין ימי הטיול