אפונה ירוקה

טיול מאורגן לקרואטיה וסלובניה לשומרי מסורת - 8 ימים

08 ימים / 07 לילות

תאריכי יציאה

מחיר הטיול

יצירת קשר

לפרטים נוספים, הצעת מחיר והזמנות

התקשרו עכשיו 04-9858552
 נשמח לעמוד לשרותכם

המחיר כולל:
  • כרטיס טיסה עפ"י המסלול.
  • מיסי נמל והיטלי דלק כפי שידועים היום.
  • איכסון 7 לילות בבתי מלון בדרגת 4*
  • כלכלה: 7 ארוחות בוקר המורכבות ממצרכים מותרים בכלים חד-פעמיים, 7 ארוחות חמות, חלקן צמחוניות, וכן אפשרות להכנת כריכים לצהריים.
  • אוטובוס ממוזג בהתאם לתכנית הטיול
  • העברות וסיורים לפי המסלול.
  • כניסות לאתרים לפי המסלול
  • טיפים לנותני השרותים בחו"ל (למעט סבלות)
  • מלווה קבוצה מנוסה ומקצועי.
המחיר אינו כולל:
  •  ביטוח אישי מכל סוג שהוא: בריאות, מטען, בייטול
  • הוצאות אישיות.
  • טיפ למדריך הישראלי (מקובל 5$ ליום לאדם)
  • כל דבר אחר שאינו מופיע תחת הסעיף "המחיר כולל".

לקוחות מספרים

טיולים נוספים שעשויים לעניין אותך

שקופית קודמת
שקופית הבאה

המסע אל שתי ארצות חצי האי הבלקני מזמן לנוסע מפגש עם חוויות חושיות היסטוריות ותרבותיות רבות. שתי המדינות הן חלק מפדרציה שנוסדה ונשלטה על ידי המרשל טיטו, לאחר מלחמת העולם ה-II.
עם מותו, התפוררה יוגוסלביה בתהליך של מלחמת עצמאות רצופה במעשי טרור, והתפצלה לשש מדינות, אך דומה ששתים אלו, הן שנטלו את תשעת הקבין של יופי. עם סיום המלחמה בשנת 1995, השקיעו הממשלות את כל הונן בפיתוח התיירות, ובהצלחה רבה הפכו את ענף התיירות למשאב הפרנסה העיקרי של תושביה.
סלובניה היא הקטנה שבמדינות אירופה המזרחית. כמחצית משטחה מכוסה ביערות. האגמים, המערות הקרסטיות, ההרים הגבוהים והכפרים הייחודים מרוכזים בצפון מערב המדינה בסמוך להרי האלפים ומזמנים לנוסע חוויות מפתיעות רבות.
קרואטיה, על נופיה המדהימים הפכה להיות אבן שואבת למליוני התיירים, המוצאים בה מענה לחופשה מושלמת. לא לחינם בחרו קיסרים ומלכים לבנות את ארמונותיהם על חופיה המפורצים, שטופי השמש, והעדות לכך – שרידי ארמונות שנשתמרו היטב, מנזרים וחומות רומיות הפזורים בערי החוף. ב- 1941 שלטה ממשלת קרואטיה בחסות החיה הנאצית, חבריה שרתו את הנאצים בנאמנות רבה. הם רצחו כשלוש מאות אלף סרבים, אלפי צוענים וכעשרים אלף (כ-90%) מבני עמנו.

להלן תוכנית הטיול המאורגן לקרואטיה וסלובניה לשומרי מסורת:

יום מס' 1 (שלישי): תל-אביב – זגרב - ליובליאנה

מפגש הקבוצה בנתב"ג. נמריא לזגרב – בירת קרואטיה. לאחר הנחיתה נסיעה למלון בליובליאנה.

יום מס' 2 (רביעי): ליובליאנה – קניון וינטגאר - בלד - - אגם בוהין

נצא לביקור בקניון וינטגאר. נטייל בין המצוקים ועל גשרי העץ מעל הנהר הזורם. נמשיך וניסע לבלד – השוכנת על גדות אגם בלד – אגם קרחוני קלאסי. רופא שוויצרי הקים במקום בסוף המאה ה-19 מרכז רפואי המנצל את המעיינות הטרמו-מינראליים הנובעים באגם, המקום התפתח לעיירת נופש פסטורלית. נסייר בה ונעלה לתצפית מדהימה ממצודה מהמאה ה-11 השוכנת על צוק. אח"כ נגיע לאגם בוהין שבלב הפארק הלאומי טריגלאב, הנמצא באלפים היוליאניים, מסביב לאגם נמצאים מפלי סאוויצה הגבוהים. המעוניינים, יוכלו (בתשלום) לצאת לשייט על האגם או לעלות ברכבל לתצפית מהממת מהר ווגל.

יום מס' 3 (חמישי): ליובליאנה – דרום אוסטריה - ליובליאנה

היום נחצה את הגבול לאוסטריה, ונערוך טיול מעניין בחבל קרינתיה הירוק, שבו פזורים כ-200 אגמים מקסימים. נבקר בעיירה היפהפיה והציורית וולדן, נראה את בתי מלון המצועצעים לאורך הטיילת, שהבולט בהם הוא מלון "הארמון", שהחל דרכו עוד ב-1603, כטירה. נבקר בעיירה היפה מריה וורט שעל גדות אגם וורתת, ובהמשך נגיע לקלגנפורט – בירת המחוז, הידועה כמרכז לספורט החורף. במאה ה-17 פעלו בעיר אדריכלים איטלקים שהטביעו את חותמם על הסגנון הארכיטקטוני הייחודי של העיר. בתום הביקור נשוב למלון בליובליאנה.

יום מס' 4 (שישי): לובליאנה- מערת פוסטוינה –- זגרב

לובליאנה היא בירת סלובניה. בעיר תערובת חיננית של בניה איטלקית ואוסטרית – עדות לקשריה ההיסטוריים של העיר עם המעצמות התרבותיות הללו. בסיורנו בעיר נהלך על הגשר המשולש, נבקר בכיכר פרשנוב, נראה את בית העיריה העתיק ונסייר בשוק במקומי שעל כיכר מסטני, לאחר מכן ניסע למערת פוסטוינה – אחת המערות הקרסטיות המפורסמות והארוכות בעולם. קרוניות יובילו אותנו בין חזיונות מופלאים של חיות, שדרות עמודים, גשרים ואולם קונצרטים שיצרו הנטיפים. בתום הביקור, נשים פעמינו לזגרב בירת קרואטיה. התארגנות לשבת, תפילה וסעודת ליל שבת.

יום מס' 5 (שבת): זגרב

לאחר תפילה, וסעודת שבת נצא עם מדריך הקבוצה לטיול רגלי באזור המלון.

יום מס' 6 (ראשון): זגרב – טראקושצ'אן – ואראדז'ין - זגרב

היום נבקר בארמון טראקושצ`אן, שהוא הארמון הרומנטי והיפה ביותר בקרואטיה כולה. נמשיך לביקור בעיירה ואראדז'ין, שהוכרה כאתר מורשת עולמית ע"י אונסק"ו. העיירה שוכנת בסמוך לנהר הדראווה וידועה בבנייה הייחודית מתקופת הבארוק ובמורשת האמנותית שלה.

יום מס' 7 (שני): זגרב - שמורת פליטביצה - זגרב

פליטביצה היא מאתרי הטבע היפים בעולם, שהוכרז ע"י אונסקו כאתר מורשת עולמי. שמורת טבע, שבה זורם נהר המחבר 16 אגמים שמימיהם צלולים וצבעם טורקיז. הנהר זורם דרך מערות קרסטיות, מפלים ומפלונים, בליבו של יער עד, צפוף ועשיר בבעלי חיים כדובים, זאבים סנאים ועוד. אין עונה אחת בשנה הדומה לחברתה. האגמים משחירים בחורף על רקע היערות המושלגים. באביב הם מקבלים את גוון הטורקיז הנודע, ובסתיו היערות נראים כאחוזי להבות בצבעי השלכת הלוהטים. לאחר הטיול בשמורה, נשוב למלוננו.

יום מס' 8 (שלישי): זגרב - קומרובץ - תל אביב

היום נצא לכפר קומרובץ, שהפך לאתר תיירות בזכות היותו מקום הולדתו של המרשל טיטו, שאיחד בני לאומים שונים והקים את יוגוסלביה. הכפר הוא מוזיאון אתנולוגי פתוח. חלק מבתי הכפר נבנו לפני יותר ממאה שנה. הם שומרו, והמטייל יכול להתרשם כיצד נראו החיים בתחילת המאה שעברה. בכל בית שומר נושא מסוים מחיי הכפר: בית הנפח, בית של זוג צעיר, חתונה בכפר ועוד.
נשוב לזגרב. כבר יותר מ-1000 שנים מוכרת העיר כמרכז דתי חשוב. זגרב העתיקה נבנתה על גדת נהר סווה ומטפסת על מדרון של הר מדווידוניצה. בעיר העליונה סמטאותיה צרות ומפותלות, ויש בה כנסיות, ארמונות ומבני ממשל מן המאה ה17. העיר התחתונה מצטיינת בשדרות רחבות,כיכרות גנים ומוזיאונים. נבקר בעיר העילית, נראה את שער האבן – שריד לביצוריה של העיר מהמאה ה-13, בנייני האופרה, האוניברסיטה. נראה את כיכר קטרינסקי שבמרכזה מזרקה יפה, ונבקר בבית הקברות מירגוי, שהוקם כדי לשרת את בני שלושת הדתות המונותיאיסטיות. בסופו של יום, עמוסי חוויות, ניסע לנמל התעופה ונטוס ארצה.