סיורי יהדות בתל אביב יפו – פסח תשפ"ב 2022

פסח תשפ"ב

י"ד-כ"ב ניסן (15-23/4/2022)

סיורי יהדות בתל אביב – יפו

סיורי יהדות

בימי החג וחול המועד, נקיים מרתון סיורים מודרכים בדגש יהודי בת"א-יפו
ההשתתפות בטיולים מותנית בהרשמה מראש ומספר המקומות מוגבל.
משך כל טיול כשעתיים וחצי.
מחיר כל סיור 80 ₪ למשתתף.
כל טיול יוצא מנקודה אחרת בעיר. בעת ההרשמה תימסר נקודת היציאה.

"יפו וחג חירות ישראל"

נעמוד על משמעות החירות מתוך סיור ביפו העתיקה. נבקר בשכונת מנשיה ונעמוד על ההקרבה והגבורה של לוחמי האצ"ל למען חירות ישראל בכיבושה של יפו, נמשיך לסראיה העתיקה ונעמוד על ערך הכבוד הלאומי, הבא לידי ביטוי בפעולת הלח"י בפיצוץ מוקד הכנופיות בסראיה היפואית .נמשיך אל עבר גן הפסגה ופסל האמונה, ונעמוד שם על יסוד החירות בברית בין הבתרים ומשם לאורך הדורות, כפי שמוצג בפסל .נמשיך אל בית הכנסת הלובי ונעמוד על דמויותיהם של החיד"א והשד"רים במעשי החסד למען היישוב בארץ ונמשיך כמובן אל סמטת המזלות והנמל, שם נספר באופן צבעוני את סיפור העלייה לארץ.

"הרב של יפו והמושבות" - בעקבות הרב קוק

נסייר בנווה צדק, השכונה הראשונה שמחוץ לחומות יפו, נהלך בעקבות ראשוני בוניה ובהם ראשוני הציונים. נסייר בין בתי השכונה הייחודיים, ונעמוד על המבנה האנושי המיוחד של השכונה, אנשי היישוב הישן: שלוש, ברנט, אמזלג ורוקח מול מהפכנים בני הדור החדש כברנר אהרונוביץ, דבורה בארון, ש"י עגנון, הצייר נחום גוטמן ומעל כולם דמותו המגשרת של הרב קוק. במהלך הסיור ניכנס לבתי הכנסת הישנים בשכונה – עץ חיים ,שלוש וחברת ש"ס.
בנוסף נעמוד על טיבה הארכיטקטוני הייחודי של השכונה.

"עיר קמה בחולות" - מאחוזת בית ועד הבית הלאומי

נצא לסיור בשכונת אחוזת בית, ונעקוב אחר תהליך הקמתה של תל אביב והפיכתה לאבן הפינה של התהליך הציוני. נסייר מבית וייס (הבית הראשון בשכונה) דרך מלון פלאטין, הגמנסיה העברית הרצליה (כל בו שלום של היום) ועד לבית דיזינגוף, בו הוכרזה המדינה (מוזיאון העצמאות של היום). הסיור מלווה באנקדוטות משעשעות וסיפורים ייחודיים על ראשית ימיה של תל אביב.בנוסף נעמוד על טיבה הארכיטקטוני הייחודי של השכונה.

יפו העתיקה והמתחדשת: הקהילה היהודית ביפו מדור לדור

נעקוב אחרי הקהילה היהודית ביפו מתקופת מלחמות שבט דן , נשמע מה משותף לשלמה המלך ולניקנור ביפו, מדוע יונה ירד ליפו ומה הקשר למלחמת העצמאות, נגלה את הנמל העתיק ונשווה לנמל הבריטי , נספר על הקשר המסתורי בין הכנסייה הגדולה ביפו לקהילה היהודית ועל התחדשותה של הקהילה היהודית בתקופתנו מימי ״קזבלן״ ועד עג׳מי

המושבה האמריקאית והטמפלרית: הגאולה תבוא מיפו?

נשמע על הכת המסתורית שהגיעה מאמריקה ליפו במאה ה19 ועל מטרותיה, על המרגלים הגרמנים שבאו בעקבותיהם, נבקר בטירת הברון הרוסי שאכלס אותה ביצורים מפתיעים, ועל הקשר של כל אלו לקהילה היהודית שהעיזה ויצאה מחומות יפו..

יצירת קשר

לפרטים נוספים, הצעת מחיר והזמנות
התקשרו עכשיו 04-9858552 נשמח לעמוד לשרותכם